Loader
HedeDanmark

HedeDanmark fik ny løsning til +1.400 brugere

feed
HedeDanmark havde ressourcerne til selv at udvikle – men gav det overhovedet mening at starte fra bunden? Se, hvordan vi sammen fandt en ny løsning.
devices
Løsning
Skovenheden
Vi ville have en løsning, der var med til at aktivere skovejerne – en løsning, der kunne hjælpe dem til at blive glade for deres skov og samtidig sikre, at de udnyttede den optimalt. Spørgsmålet var så, om vi skulle udvikle det selv eller købe os ind i noget eksisterende.
Rasmus Willumsen
Forretningsudvikler hos HedeDanmark A/S

3 fakta om HedeDanmark:

  1. HedeDanmark er en af landets største private skovforvaltere. De administrerer næsten 500 skove og har 1.400 aktive brugere på deres skovportal til skovejere.

  2. De tilbyder alt fra strategisk rådgivning til konkret forvaltning ude i skovene – og det gør de med mere end 150 års erfaring i rygsækken.
  3. Deres primære fokus er beskyttelse og benyttelse af naturen og dens ressourcer.

Læs mere om HedeDanmark her →

HedeDanmark var på udkig efter ny skovkort-løsning til deres +1.400 brugere

Det er næsten et år siden, HedeDanmark opsøgte os – de var på udkig efter en brugervenlig, digital skovkort-løsning, der kunne fungere i forlængelse af deres egen løsning.

At have en digital løsning var ikke noget nyt for HedeDanmark. Igennem de sidste 10 år har deres brugere haft adgang til en online skovportal med relevante skovdata som regnskaber, nyheder, skovplaner og kontrakter.

Men HedeDanmark var klar til at tage det næste skridt og få en løsning, der var mere mobil, mere engagerende – og som i sidste ende kunne være med til at aktivere deres skovejere og skabe større herlighedsværdi.

“Vi ville have en løsning, der var med til at aktivere skovejerne – en løsning, der kunne hjælpe dem til at blive glade for deres skov og samtidig sikre, at de udnyttede den optimalt. Spørgsmålet var så, om vi skulle udvikle det selv eller købe os ind i noget eksisterende”.

- Rasmus Willumsen, Forretningsudvikler hos HedeDanmark

Rasmus Willumsen fra HedeDanmark og Jens Isbak fra Skovkortet.dk
Jens Isbak fra Skovkortet.dk og Rasmus Willumsen fra HedeDanmark

HedeDanmark havde ressourcerne til selv at udvikle – men gav det overhovedet mening at starte fra bunden?

“Vi kunne jo lige så godt se, hvad der var i forvejen – for når man sidder med det hele selv, er der ingen andre end en selv, der kommer med gode idéer.

Da vi først startede snakken med Skovkortet.dk, skal det ikke være nogen hemmelighed, at det ikke var skovviden, de tog os på. Men til gengæld havde de gode idéer og teknisk forståelse – og det er vi bestemt ikke blevet skuffet over undervejs.

Vi snakkede sammen et par gange, og vi fandt hurtigt ud af, at der var potentiale for noget interessant, fordi de både kunne noget på kort og på funktioner. Efter et par afklarende samtaler, gik vi i gang - og så har vi arbejdet på det siden da”.

- Rasmus Willumsen, Forretningsudvikler hos HedeDanmark

1 år senere – og den nye løsning er klar til at gå i luften

Nu er det knapt et år siden, vi tog de første spæde skridt – og d. 15. juni, går den nye løsning endelig i luften.

Vi glæder os enormt meget til at løfte sløret for vores samarbejde med HedeDanmark – men vi glæder os først og fremmest til, at HedeDanmarks brugere får en løsning, der kan skabe værdi, engagement og ejerglæde.

Skovkortet.dk integreret med HedeDanmarks kundeportal
Løsningen fra Skovkortet.dk som er integreret i HedeDanmarks kundeportal

3 ting, du skal vide om HedeDanmarks nye skovkort-løsning:

  1. Den er designet med brugervenlighed i højsædet
    Ligesom den tidligere løsning, har HedeDanmarks brugere stadig adgang til alt deres skovdata – her er alt samlet ét sted, og i den nye løsning kan de tilgå deres data og skovkort hvor som helst, når som helst. Uanset om det er hjemme foran computeren eller midt i skoven via deres mobil.
  1. Løsningen skal skabe ejerglæde og engagement
    Et af de største ønsker fra HedeDanmark var at skabe en løsning, der kunne øge ejerskabsglæden hos skovejerne.

    “Det er vores håb, at den nye løsning yderligere
    engagerer og inspirerer skovejeren. Vi håber, at ejeren kan se muligheden i at arbejde direkte i skovkortet i stedet for først at skulle tage hjem for derefter at ringe til skovforvalteren og forklare. Der er den nye løsning så meget smartere, og dét, håber vi, kan være med til at udbygge og forbedre samarbejdet med vores skovejere

    - Rasmus Willumsen, Forretningsudvikler hos HedeDanmark
  1. Det bliver nemmere at dokumentere tiltag i skoven
    En ting, der var helt essentielt for HedeDanmark, var muligheden for grundig dokumentation – og det er noget, vi har arbejdet meget med hos Skovkortet.dk, for der stilles efterhånden større og større krav til netop dét.

    “Skovbrug er mere aktuelt end nogensinde, og vi kan se, at et skovkort er centralt i vores dage – også, når det kommer til at have et
    datagrundlag med dokumentation til certificering, biodiversitet, almindelig drift og så videre. Der er større og større krav til dokumentation - og skovkortet bliver mere og mere centralt i alt, vi gør”

    - Rasmus Willumsen, Forretningsudvikler hos HedeDanmark

Til slut siger Rasmus Willumsen om samarbejdet og det endelige resultat:

“HedeDanmark er et gammelt, stort selskab med mange kunder, og omvendt er Skovkortet.dk unge og nye, og vi føler også et ansvar for at holde skovbruget ungt og aktivt. Vi fandt hurtigt ud af, at vi, trods vores forskelligheder, begge havde noget at bringe med til festen. Jeg bilder mig selv ind, at de har lært noget undervejs - vi har i hvert fald lært en masse om teknologi, og på den måde har vi alle fået noget ud af samarbejdet.

Det færdige resultat er blevet rigtig flot, og det hænger godt sammen med vores løsning. Vores vigtigste aktiv er vores kunder, det er jo det dyreste, vi har – og vi lukkede ikke 1.400 mennesker ind i et program, vi ikke troede på”.

- Rasmus Willumsen, Forretningsudvikler hos HedeDanmark

Enkel og effektiv skovdrift

Ring og hør om jeres muligheder – det er helt uforpligtende