Loader
Salten Langsø Skovadministration

I dag er SLS klar til en ny generation af skovejere

feed
SLS A/S var på udkig efter en løsning, der kunne give deres skovejere et overskueligt indblik i skovens økonomi og data. Se her, hvordan vi løste udfordringen.
devices
Løsning
Skovenheden
Hidtil har vi kørt meget med et analogt, papirsystem. Det kan virke helt håbløst at køre med papir og kort, men det er sådan, vi har gjort det. Og selvom det er simpelt og egentlig har fungeret, kunne vi godt se, at tiden var ved at løbe fra os.
Bjarke Brandt Helms
Direktør og Skovfoged ved SLS A/S

3 fakta om SLS A/S:

  1. SLS A/S er en kundeejet, privat skovadministrationsvirksomhed, der passer skov og natur for private skovejere.
  2. Virksomheden startede i 2006 og bestå af 73 skovejere, som primært holder til i Midtjylland, Søhøjlandet, Himmerland, Sydjylland og Østjylland.
  3. SLS A/S hjælper dagligt deres skovejere med at drifte og vedligeholde deres skove, så skovejerne kan bruge tiden på at nyde deres skov fremfor at administrere den.

SLS A/S: “Vi kunne se, at tiden var ved at løbe fra os”

Hidtil har vi kørt meget med et analogt, papirsystem. Det kan virke helt håbløst at køre med papir og kort, men det er sådan, vi har gjort det. Og selvom det er simpelt og egentlig har fungeret, kunne vi godt se, at tiden var ved at løbe fra os.

Bjarke Brandt Helms, Direktør og Skovfoged ved SLS A/S

SLS A/S var på udkig efter en løsning, der kunne give deres skovejere et overskueligt indblik i skovens økonomi og et digitalt skovkort, skovejerne selv kunne bruge og få glæde af. De var klar over, at de var nødt til at tænke i nye digitale baner for at fremtidssikre virksomheden – og gøre sig klar til en ny generation af skovejere med større krav til kommunikation og digitalisering.

Udfordringen? At skabe en løsning, der rummer alle generationer af skovejere

Du ved det, vi ved det og SLS A/S ved det: Fremtiden er digital.

Men selvom det virker som en helt naturlig beslutning at gå 100% digitalt, er det ikke altid uden udfordringer – og slet ikke for en virksomhed som SLS, hvis nuværende skovejere ikke alle er lige trygge med digitale løsninger.

- Før sendte vi afregning og økonomisk indblik på e-mail én gang om måneden, men flere af vores skovejere havde svært ved at gennemskue det. Derfor havde vi et ønske om, at vores skovejere fik en løsning, de kunne få mere glæde af, hvor de nemmere selv kunne få indsigt i tiltag og økonomi.

Bjarke Brandt Helms, Direktør og Skovfoged ved SLS A/S

SLS A/S skulle altså bruge en fremtidssikret løsning, der var imødekommende over for dem, der måske ikke er helt hjemmevante i digitale løsninger – og dem, der har det lige omvendt.

Og det er her, vi kommer ind i billedet.

I dag har SLS A/S en fremtidssikret løsning, der rummer både nuværende og fremtidige skovejere

Vi kunne skrive adskillige tykke bøger om alle de tekniske detaljer – men dem gemmer vi til en anden god gang.

I stedet har vi udvalgt 3 af de vigtigste elementer i samarbejdet, der kommer til at gøre den største forskel ⬇️

3 ting, der kommer til at gøre en stor forskel for SLS A/S og deres kunder:

  1. Deres skovejere får en brugervenlig løsning, der giver værdi i hverdagen

    - I dag bruger nogle af vores skovejere Skovkortet.dk til at få overblikket over deres økonomi, men flere af vores skovejere kan allerede se værdien i at bruge det til andre ting.

    Der er flere af vores skovejere, der har familieskove, og de bruger det blandt andet til at dele, hvis de har fundet kantareller og gode steder til svampejagt. Vores håb er, at endnu flere af vores skovejere får øjnene op for Skovkortet.dk’s potentiale.

    Bjarke Brandt Helms
    , Direktør og Skovfoged ved SLS A/S
  1. De kan sige farvel til papirnusseri og goddag til en brugervenlig, digital løsning

    - Det er bare nemmere at have det digitalt – både for os og vores skovarbejdere, der altid har skovkortet med i lommen og nemt kan se arbejdsopgaver og finde det rette sted, mens de er ude i felten. Vi slipper for at printe hjemmefra og kan i stedet få overblikket, når vi er ude i skoven.

    Bjarke Brandt Helms, Direktør og Skovfoged ved SLS A/S
  1. De er klar til en nye generation af skovejere

    - Der kommer til at ske rigtig meget, når den næste generation af skovejere tager over. Og det skal vi være klar til.

    De har nogle helt andre krav, og de forventer selv at kunne følge med i, hvad der sker i skoven – og det er vigtigt for os, vi er rustet til at skabe værdi for den næste generation, mens vi samtidig imødekommer de nuværende behov.

    Bjarke Brandt Helms
    , Direktør og Skovfoged ved SLS A/S

Hør, hvad Bjarke afslutningsvist siger om samarbejdet:

- Skovkortet.dk har været imødekommende og løsningsorienterede, og de har været gode til at se muligheder, hvor andre har set begrænsninger.

Fra dag ét var de lydhør overfor vores problematikker – og de var klar på at finde en løsning. Vi snakkede også med andre, som kunne se problematikken, men de var bare ikke helt klar på at finde en løsning. Men det var Skovkortet.dk. Og det betyder, at vi i dag er klar til at rykke ind i en mere digital tidsalder.

Bjarke Brandt Helms, Direktør og Skovfoged ved SLS A/S

Sidder du i samme situation som SLS A/S?

- så er det nu, skal spidse ører

Du behøver ikke at blive sat bagud i udviklingen, bare fordi du ikke har et bundløst budget. Den løsning, SLS A/S har fået, er nemlig ideel til mindre virksomheder – fx er det en gylden mulighed for dig, der er selvstændig skovfoged.

Med den her type “all in one”-løsning får du et effektiv grundlag for dit eget arbejde, mens du samtidig forbedrer kommunikationen med skovejeren – og giver dem mulighed for at engagere sig mere i driften af deres egen skov.

Er løsningen noget for dig? Lad os da tage en snak og finde ud af det.

Enkel og effektiv skovdrift

Ring og hør om jeres muligheder – det er helt uforpligtende